Pages Navigation Menu

Elisabeths blogg

Meditation för flow

Meditation i fyra steg som kan göras som en quick fix utan yoga innan.

 

 

 

Sitt med benen i kors med slutna ögon.

 

1. Suficirklar , valfri riktning. 26 större cirklar.
Sitt stilla och känn den flödande, rörliga energin i kroppen.Suficirkel

Det här steget hoppar du över om du har gjort yogapasset  ”Yoga för flow”.

 

 

2. Bygg upp ett gyllene skyddande skal (ägg) runt kroppen med mantrat
Aad Guray Nameh, Jugad Guray nameh, Sat Guray Nameh, Siri Guru Dev(e) Nameh.

Skräddarställning(Eh på slutet betyder kort, avklippt e.)

Upprepa mantrat mjukt, som en gåva till dig själv.

Säg Aad Guray Nameh och känn att du bygger skydd framför dig,

säg Jugad Guray Nameh och känn att du bygger skydd vänster om dig,

säg Sat Guray Nameh och känn att du bygger skydd bakom dig,

säg Siri Guru Dev(e) Nameh  och känn att bygger skydd höger om dig.
Fortsätt bygga skydd med hjälp av mantrat i 2 min.

 

Sitt stilla en stund och känn den flödande energin i det gyllene ägget, ditt utrymme, ditt space.

 

Skräddarställning3. Fokus djupt in i tredje ögat, säg mantrat Ong högt, vibrerande och tonande.

2 min.

 

Sitt i stillhet en stund, behåll fokus i tredje ögat samtidigt som du känner den flödande energin i det gyllene ägget.

 

4. Handflatorna nästan ihop framför bröstbenet, ca 10 sm emellan händerna, med samlade fingrar. Håll händerna i höjd med bröstbenet och låt dem inte falla ner till naveln under övningen.
Andas in dra kraftfullt och snabbt isär handflatorna så att de hamnar riktade framåt bredvid axlarna. Känn att skulderbladen går ihop och att du öppnar bröstkorgen, andas ut och för tillbaka handflatorna till utgångsläget. Fortsätt med kraftfulla rörelser och kraftfull andning. 2 min.

 

 

Sitt i stillhet och meditera på ditt hjärta så länge du vill.